Psychodiagnostika ve Zlíně poskytuje souhrn informací o tom, jak rozumět svému myšlení, prožívání a chování, nabízí možnosti osobního rozvoje, jak lze na sobě pracovat.
PSYCHOLOG
Nejsem smluvně vázaná s žádnou pojišťovnou, pracuji na přímou platbu.
Profesní diagnostika = psychodiagnostická a konzultační činnost týkající se volby
povolání a plánování profesní kariéry žáků 9. ročníků ZŠ a pro studenty SŠ:
Hollandův model typů osobnosti nabízí strukturální přístup v profesním
poradenství
orientovaný na zjišťování shody osobnosti se zvoleným povoláním. Jde o výběr
profesního zaměření nežli volby konkrétního povolání. Výběr profesního zaměření
funguje na principu zažitých návyků a preferovaných způsobů řešení žáka současně
s jeho individuálním zájmovým a osobnostním laděním
• Typ realistický R – využívá schopnosti a dovednosti spojenými s fyzickou
aktivitou (zemědělství, řemesla).
• Typ zkoumavý I – využívá přemýšlení, organizování (biologie, matematika,
kybernetika)
• Typ sociální S – preferuje mezilidské vztahy před intelektuální nebo fyzickou
aktivitou (sociální práce, diplomacie, sekretářka, psychologické poradenství)
• Typ konvenční C – vyhledává činnosti s jasně vymezenými pravidly (účetnictví,
financování).
• Typ podnikavý E – využívá přesvědčovacích schopností k získávání ostatních
a k dosahování svých cílů (management, právo, obchod).
• Typ umělecký A – usiluje o sebevyjádření, tvůrčí práci (hudba, herectví).
Testování inteligence IST 2000 zjišťuje celkovou úroveň poznávacích schopností,
stanovuje individuální předpoklady a jeho vývojový potenciál. Obsahuje 180 úloh
pro inteligenci jako:
• Doplňování vět – selský rozum, smysl pro skutečnost
• Analogie – pružnost myšlení, kombinační schopnosti a pružnost v myšlení
• Zobecňování – schopnost abstrakce, vyjadřovací schopnosti, tvoření pojmů
• Početní úlohy – osvojená schopnost užívat matiky prakticky
• Číselné řady – teoretické matematické myšlení
• Početní znaménka – zevšeobecňování, přirozená schopnost užívat logiky
• Výběr obrazců – plošná představivost
• Úlohy s kostkami – prostorová představivost
• Úlohy s maticemi – vnímání, pozornost a myšlení, názorová logika
a 23 úloh k měření paměti, jenž zjišťuje schopnost krátkodobého záměrného
zapamatování a znovupoznání slov a obrazců.
Pro děti a mladé dospívající, hledající sebe sami, jsem jsem se spolupodílela ve spolupráci s odborníky na psychodiagnostiku na vytvoření Testu identity a sebepojetí, který byl zkonstruován pro tyto účely přesně na míru.
Při první konzultaci u dětí pod 15 let, vyžaduji vždy informovaný souhlas zákonných zástupců, stejně jako jejich přítomnost během první konzultace, ostatních sezení se rodiče již neúčastní.
Jinak samozřejmě pracuji jak s dětmi, tak s mladými dospívajícími či s osobami dospělými, kteří si nevědí rady, potřebují si popovídat nebo sdílet svá trápení. Při své práci ráda využívám různé psychodiagnostické testy a diagnostické nástroje.